گزارشی از بیست و هشتمین نمایشگاه جهانی in-cosmetics آمستردام هلند

بیست و هشتمین نمایشگاه جهانی, in-cosmetics آمستردام هلند, مواد اولیه محصولات مراقبت شخصی, صنعت كازمتيک دنيا, نوآورانه ترين مواد اوليه .

کلمات کلیدی: بیست و هشتمین نمایشگاه جهانی, in-cosmetics آمستردام هلند, مواد اولیه محصولات مراقبت شخصی, صنعت کازمتیک دنیا, نوآورانه ترین مواد اولیه .

نمایشگاه in-cosmetics Global به عنوان محلى برای عرضه مواد اولیه محصولات مراقبت شخصى یا همان personal care ingredients جایگاه ویژه اى در صنعت کازمتیک دنیا دارد.

در این نمایشگاه بزرگ غرفه داران جدیدترین دستاوردهاى خود را که حاصل تلاش دانشمندان و متخصصین شاغل در این صنعت پویا و دانش محور است را در معرض بازدید تولید کنندگان محصول نهایى یا متخصصینى که تمایل به ورود به دنیاى تولید و عرضه محصولات کازمتیک را دارند قرار مى دهند.

[su_quote]نمایشگاهى کاملا تخصصى ، محلى برای مذاکرات جدى ، و نفس گیر در مدت زمانى کوتاه . [/su_quote]

امسال این نمایشگاه بزرگ و بسیار مهم در مرکز شهر آمستردام در تاریخ ١٧-١٩ آپریل با حضور ٩٣٩٢ نفر بازدید کننده متخصص با ٧ درصد رشد نسبت به نمایشگاه سال قبل در لندن برگزار شد.

در کنار این نمایشگاه بزرگ در سالن هایی چند صد نفری و گاهی نیز کوچکتر سمینارها و کارگاه های آموزشی متنوعی برگزار می گردد. هر چند سمینارهای اصلی و علمی آن نیازمند ثبت نام از قبل و پرداخت هزینه است اما برخی از شرکت ها برای معرفی بهتر مواد اولیه و گاها نکنیک های جدید خود اقدام به برپای سخنرانی ها و کارگاه های رایگان می نمایند.

بیست و هشتمین نمایشگاه جهانی, in-cosmetics آمستردام هلند, مواد اولیه محصولات مراقبت شخصی, صنعت کازمتیک دنیا, نوآورانه ترین مواد اولیه .

یکی از مهمترین و جالب ترین بخش های این نمایشگاه بخش Innovation zone آن است که در محیطی آزاد متخصصین می توانند به راحتی با آخرین دستاوردهای نوین و خلاقانه صنعت کازمتیک آشنا شوند، معمولا در این بخش ایده های نو مورد استقبال ویژه تولید کنندگان محصول نهایی قرار می گیرد و آنها می توانند پروژه های جدید خود را از این نقطه آغاز و تعریف نمایند.

یکی از نکات جالب توجه در نمایشگاه in-cosmetics آمستردام حضور ٨٨ درصدی بازدید کنندگان بین المللی آن در مقابل تنها ١٢ درصد بازدید کننده هلندی بود .

نمایشگاه امسال آمستردام شاهد حضور فعال ٧٧٣ شرکت تامین و تولید کننده مواد اولیه ، اسانس ، تجهیزات آزمایشگاهی و شرکتهای ارائه کننده خدمات رگولاتوری و تست های مختلف بود.

١۶۶ کمپانی فرانسوی، ٩٠ شرکت آلمانی در این نمایشگاه حضور داشتند این در حالیست که چین با ٧٨ شرکت از بازیگران اصلی حضور در این دست نمایشگاه ه است و پس از آن ایالات متحد با ۵٩ و انگلستان با ۵٨ شرکت در رده های بعدی غرفه داران اصلی نمایشگاه آمستردام بودند.

از جاذبه های in-cosmetics معمولا حضور غرفه دارانی است که اولین سال حضور خود را در این نمایشگاه عظیم تجربه مى نمایند و معمولا مورد حمایت خاص برگزار کنندگان قرار دارند و آمستردام امسال شاهد ٨۵ شرکت تازه وارد به این عرصه بود که در محلی بسیار مناسب و قابل دستیابی استقرار یافته بودند.

مراسم اهدای جوایز بهترین مواد اولیه نوآورانه نیز از اهمیت خاصی در این نمایشگاه برخوردار است و بزرگترین تولید کنندگان جهان معمولا رقابتی نفس گیر در این وادی دارند ، امسال مدال طلای مراسم انتخاب نوآورانه ترین مواد اولیه سال به شرکت میبل بایوکمیستری سوئیس (Mibelle Biochemistry)تعلق گرفت.

بیست و هشتمین نمایشگاه جهانی, in-cosmetics آمستردام هلند, مواد اولیه محصولات مراقبت شخصی, صنعت کازمتیک دنیا, نوآورانه ترین مواد اولیه .

 

تاریخچه:

اولین نمایشگاه in-cosmetics در سال ١٩٩٠ میلادی در شهر بیرمینگام انگلستان تنها با حضور ٨٠ غرفه دار و ٩٠٠ بازدید کننده برگزار شد .

مبحث آموزش برای اولین بار در سال ١٩٩۵ با نام سمینار تکنیکال وارد in-cosmetics شد و در ابتدا تحت نام Exhibitor Seminars شناخته می شد و بعد ها به نام‏ Innovation Seminars معروف گشت.

‏ in-cosmetics از سال ٢٠٠٨ میلادی اولین نمایشگاه خود را در آسیا و در بانکوک برپا نمود که تاکنون موفق به بر پایی ده دوره متوالی شده است .

از نکات جالب توجه اهدا جوایز ماده اولیه نوآورانه سال در این نمایشگاه است که به سه ماده اول به عنوان بهترین مواده اولیه در این زمینه تحت عنوان the Innovation Zone Best ingredients Awards تعلق می گیرد . اهداء این جوایز نیز از سال ٢٠١١ آغاز شده است .

‏ in-cosmetic در سال ٢٠١٩ در روز های دوم تا چهارم آپریل در پاریس برگزار خواهد شد.

دکتر محمد بقایی 

دکترداروساز و پژوهشگر صنعت کازمتیک

 edited by artan akheri
دکتر محمد بقایی

دکتر محمد بقایی

دکتر داروساز و پژوهشگر صنعت کازمتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط