ماسك زيبايي مخصوص پوستهاي خشک ٢

ماسک زیبایی ، هلو ، عسل ، جو دوسر ، ویتامین E ،اسید های آمینه ، ضد پیری ، ضد چروک ، ضد استرس ، امولینت ، کلاژن ، پوست و مو .

کلمات کلیدی : ماسک زیبایی ، هلو ، عسل ، جو دوسر ، ویتامین E ، اسید های آمینه ، ضد پیری ، ضد چروک ، ضد استرس ، امولینت ، کلاژن ، پوست و مو .

حاوي ؛ هلو، عسل ، جو دوسر و ویتامین ای مغذی و شاداب کننده

هلو سرشار از انواع ویتامین هاست، به خصوص ویتامین‌های ب۱، ب۲ و آ. همچنين هلو حاوي ويتامين سي و اسيد فوليك مي باشد ،هلو دارای مواد قندی زیاد و اسید های آلی آزادي همانند اسید سیتریک و اسید وینیک و اسید مالیک و کاروتن نيز می باشد.

عسل به طور کلی یک ترکیب محلول در آب بسیار غلیظ قندی است. مهم‌ترین قندهای عسل فروکتوز، گلوکز و ساکاروز هستند. هر چند تعدادی از ویتامین‌های اصلی در عسل وجود دارند، اما مقدار آن‌ها قابل توجه نیست. میزان املاح معدنی در انواع مختلف عسل متفاوت است و عسل‌های تیره املاح معدنی بیشتری دارند که مهم‌ترین آن‌ها کلسیم، پتاسیم، سدیم، منگنز، آهن، مس، فسفر، منیزیم و گوگرد است.عسل دارای انواع پروتئین، اسیدهای آمینه، اسیدهای آلی مثل اسید فرمیک و مشتقات کلروفیل و مقداری آنزیم و رایحه‌های معطر است. عسل يك فرآورده ضد چروک ، ضد پيري و ضد استرس براي پوستهاي خسته و آسيب ديده است.عسل داراي خواص ترميمي در مصرف موضعي است.

جو دوسر ،حاوی آنتی اکسیدانهای قوی و انواع ویتامینها ، الیستاسین ، ویتامین E و B , کلاژن و آهن است و اين مواد ارزشمند موجود در این غله مانع از پیری و چین و چروک پوست می گردند و از فعالیت رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و فرایند پیری را به تعویق می اندازند. لذا اين ماده بخوبي مي تواند به عنوان يك عامل التيام بخش و ضد پيري بكار برود.

ویتامین E یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است كه عملکرد اولیه آن حفاظت از غشای سلولی بدن است، ویتامین E در برگ سبز سبزیجات و میوه‌ایی مانند انبه، پاپایا، تمشک و … موجود است. اين ويتامين با خواص آنتي اكسيداني قوي خود ضمن جمع آوري راديكالهاي آزاد نقش محافظتي ارزنده ايي براي پوست و مو دارد و هم به عنوان يك امولينت و نرم كننده مفيد است و هم موجب افزايش ساخت الاستين و كلاژن مي گردد.

✔️ مواد لازم و طرز تهيه:

  1.  یک عدد هلوی متوسط
  2.  1 قاشق سوپ خوری عسل
  3.  1 قاشق مرباخوری پودر جو دو سر
  4.  1 عدد کپسول ویتامین E

طرز تهیه و مصرف :

يك عدد هلوي متوسط را با پوست و بدون هسته آن بپزید تا کاملا نرم و له شود، سپس آن را با یک چنگال کاملا له و به صورت پوره در آوريد .
يك قاشق غذاخوري جو دو سر را در يك دستگاه ميكسر (همانند يك دو سه ) ريخته و تا بدست آمدن پودري كاملا نرم ميكس نماييد ، حال عسل را به پودر جو دوسر افزوده و بهم مي زنيم و مخلوط را به پوره هلو اضافه مي كنيم تا ایجاد یک ماده سفت خمیری شکل به هم زدن ادامه دهید . در آخر محتويات يك عدد كپسول ويتامين E را به آن بيافزاييد . حال ماسك شما آماده است ماسک مورد نظر را بر روی پوست قرار داده و 10 دقیقه صبر نمائید، حال با آب ولرم صورت را شستشو دهید.
این ماسک سر شار از ویتامین و املاح لازم برای طراوت و شادابی پوست بوده و موجب تغذیه مناسب آن می گردد.

دكتر محمد بقايي 

دکترداروساز و پژوهشگر صنعت كازمتيک

Edited by Artan Akheri
دکتر محمد بقایی

دکتر محمد بقایی

دکتر داروساز و پژوهشگر صنعت کازمتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط