نوشیدنی زیبایی کازمتیک خوراکی برای پوست های خسته

نوشیدنی زیبایی, کازمتیک خوراکی, نوشيدني نارنگي, انبه, گل سرخ, پوست های خسته, استرس, ضد راديكالهاي آزاد, بتاکاروتن, کمپلکس آنتی اکسیدانی .

کلمات کلیدی: نوشیدنی زیبایی, کازمتیک خوراکی, نوشیدنی نارنگی, انبه, گل سرخ, پوست های خسته, استرس, ضد رادیکالهای آزاد, بتاکاروتن, کمپلکس آنتی اکسیدانی .

نوشیدنی زیبایی به عنوان یک Edible cosmetics

نارنگی دارای ویتامین‌های A، B1، B2، C پروتئین، چربی، قند، حاوی مقدار زیادی فسفر، کلسیم است. نارنگی به خاطر داشتن مقدار فسفر و کلسیم بالا، یکی از میوه‌هایی است که در کاهش پوکی استخوان موثر است. نارنگی منبع خوبی برای بتاکاروتن بوده و در نتیجه می تواند اثرات آنتی اکسیدانی مفیدی داشته باشد، این میوه همچنین حاوی ویتامین ب ۶ و ب٣ نیز می باشد که در سلامت پوست و مو موثر است.

انبه ی موجود در این نوشیدنی زیبایی حاوی کربوهیدرات ، فیبر ، پروتئین ، ویتامین های سی ، آ ، فولات ، ب۶ ، ایی ، ویتامین کا ، پتاسیم ، کلسیم ، کبالت ، آهن و منزیم است و به علاوه حاوی آنتی اکسیدان های قوی ای همانند زیزانتین ، کوئرستین ، آستراگالین و بتاکاروتن است که در سلامت و زیبایی پوست نقش مهمی را ایفا می نمایند. کمپلکس آنتی اکسیدانی انبه به آن خاصیتی ضد پیری ، ضد التهاب و ضد چروک بی نظیری می دهد.

گل سرخ ، این گیاه معطر دارای قند، تانن، اسید گالیک، اسانس، مواد پکتینی و ماده رنگی است. کاسبرگ رز وحشی یکی از منابع سرشار ویتامین C در قلمرو گیاهان است. ویتامین ‪C‬ گل سرخ از ویتامین ‪C‬ مرکبات بسیار بیشتر است. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و خطر ابتلا به عفونت ها و سرطان ها را کاهش می دهند. کاسبرگ رز همچنین غنی از ویتامین‌های A، B و K است.

گل سرخ حاوی آنتی اکسیدان، بیوفلاونوئید، ویتامین ها و آلکالوئید است. این ترکیب در نوشیدنی زیبایی آرام بخش است و با تقویت سیستم ایمنی به پاکسازی بدن و از بین بردن عفونت ها کمک می کند. آنتی اکسیدان های گل سرخی اثرات ضد پیری و ضد التهابی برای پوست دارند.

✔️ مواد لازم و طرز تهیه نوشیدنی زیبایی :

  1. ۲ عدد نارنگی یافایِ بزرگ پوست کنده و بدون تخم ( بدون پوست داخلی )
  2. ۲ عدد انبه متوسط رسیده پوست کنده شده
  3. ده برگ گلبرگ گل سرخ تازه یا خشک شده

طرز تهیه نوشیدنی زیبایی :

  1. ابتدا نارنگی را پوست کنده تخم آنها را خارج نموده و پوست داخلی آن را نیز خارج و به میکسر اضافه کنید
  2. انبه را پوست کنده و به قطعات کوچک خرد نمایید و به مخلوط کن بیافزایید
  3. گلبرک های گل رز تازه را نیز به خوبی شسته و به مخلوط کن اضافه کنید. اگر که از گل خشک شده استفاده می کنید بهتر است آن را پودر نمایید.

مواد حاضر را به مدت ٣ دقیقه میکس نمایید حال نوشیدنی زیبایی و ماسک صورت شما حاضر است.
این مخلوط هم در مصرف خوراکی و هم در مصرف موضعی سبب زیبایی ، نشاط و سلامت پوست و مویتان می گردد و با مصرف آن احساس دلپذیری خواهید داشت .

✔️ میزان مصرف خوراکی :
یک لیوان هفته ای یک الی دو روز

✔️ میزان مصرف موضعی :
هفته ای یکبار به مدت ۵ دقیقه و سپس با آب ولرم صورتتان را شستشو دهید.

 

edited by ArtanAkheri
دکتر محمد بقایی

دکتر محمد بقایی

دکتر داروساز و پژوهشگر صنعت کازمتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط