پنج ترکیب گیاهی ضد التهاب پر مصرف در فرمولاسیون محصولات آنتی آکنه و التیام بخش

کلمات کلیدی : ترکیب گیاهی ضد التهاب, فرمولاسیون محصولات آنتی آکنه, التیام بخش, عصاره طبیعی, فرمولاسیون های شستشو دهنده ضد آکنه, درمان آکنه, لوسیون های التیام بخش .

پنج ترکیب گیاهی ضد التهاب پر مصرف ضد آکنه

۱٫  ترکیب گلیسرین ، آب ، عصاره و Arctium Lappa Root Extract با نام تجاری ، Burdock Root in Glycerin – 3222GL محصولی از شرکت Bio-Botanica, Inc است . این ترکیب عصاره طبیعی از ریشه گیاه Arctium Lappa می باشد.

این ماده دارای خواص آنتی باکتریال ، ضد قارچ و ضد التهابی است و در درمان اگزما ، آکنه ، پسوریازیس و زخم بکار می رود. این محصول برای استفاده در فرمولاسیون های شستشو دهنده ضد آکنه ، لوسیون های التیام بخش ، پماد های ترمیم کننده و بسیاری دیگر از این دست محصولات بکار می رود. این ترکیب همراه با پروپیلن گلایکول و بوتیلن گلایکول نیز عرضه می گردد.

۲٫  عصاره گیاه Verbascum Thapsus با نام تجاری Actiphyte® of Mullein محصولی از شرکت Active Organic یک محلول کهربایی روشن است که می تواند در کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده ، پاک کننده ها ، قابض ها ، و تونر ها بکار برود . از این ماده همچنین می توان در فرآورده های درمان آکنه نیز استفاده کرد.

۳٫  عصاره Mahonia Aquifolium Root با نام تجاری Actiphyte® of Oregon Grape محصول شرکت Active Organic یک مایع کهربایی شفاف تا نیمه شفاف که برای درمان مشکلاتی همچون اگزما ، آکنه ، پسوریازیس … بکار می رود. ریشه های این گیاه دارای رنگی زرد است. این عصاره می تواند به کرم ها ، لوسیون ها ، ژل ها و شامپو اضافه گردد.

۴٫  ترکیبی به نام Butyrospermum Parkii (Shea) Butter Extract (and) Curcuma Longa (Turmeric) Root Extract محصولی از شرکت .Premier Specialties Inc و با نام تجاری Premier Turmeric Butter واکس جامدی با رنگ زرد نسبتا کدر که از ترکیب Turmeric خشک و شی باتر Shea butter بدست می آید. این ترکیب سرشار از اسید های چرب ضروری از جمله لینولئیک اسید است.

این ماده به سرعت از طریق پوست جذب می گردد و چربی های مورد نیاز پوست (برای باز توانی) و رطوبت آن را تامین می نماید. Turmeric butter در فرمولاسیون محصولات مراقبت از مو ، ضد پیری ، آنتی آکنه ، مرطوب کننده و پوستهای حساس بکار می رود.

۵٫  عصاره Angelica Root یک عصاره طبیعی از ریشه Angelica Archangelica با نام تجاری Angelica Root in Propylene Glycol – 3204ANPG محصولی از شرکت Bio-Botanica, Inc است. ریشه Angelica برای محصولات ضد پیری ، ضد عفونی ، آنتی باکتریال و ضد التهاب بکار می رود. این ماده برای درمان مشکلات پوستی از جمله اگزما و آکنه استفاده می شود.

از این ماده در فرمولاسیون محصولاتی همانند لوسیون های التیام بخش ، فیس واش ها یا همان شستشو دهنده های صورت و یا بدن ، کرم های ترمیم کننده … نیز استفاده می گردد. این ماده با حلال های گلیسرین و بوتیلن گلایکول هم عرضه می گردد.