کازمتیک خوراکی

حمام چاى سبز و گل سرخ آنتى اكسيدان و التيام بخش

امروز با معرفی حمام چای ميخواهم شما را با فيلد جالب و هيجان انگيزى از كازمتيک آشنا كنم كه شايد تا حالا خيلى با آن آشنا نبوده ايد. ادیبل کازمتیک یا کازمتیک خوراکی عبارت است از مواد خوارکی که علاوه بر مصرف خوراکی می توان آن را بر روی پوست خود نیز بکار بگیرید که در همین سایت چند نوع ماسک صورت ادیبل کازمتیک را می توانید پیدا کنید.

حمام چاى يا bathing in tea چیست؟

وقتى حرف از چاى به ميان مى آيد همه توجه ها بسمت و سوى نوشيدنى گرم يا سردي است كه ساليان سال از سر عادت يا براى كسب آرامش يا درمان بكار رفته است. اما در اين نوشتار كه برگرفته از مقاله ديى آكينستون ، مديكال هرباليست ساكن ادينبرگ است، ميخواهم شما را با حمام چاى يا bathing in tea بيشتر آشنا كنم.

حمام چاى هرگز مقوله جديدى نيست و شايد هزاران سال قدمت تاريخى دارد و سالها براى كل بدن در وان و يا براى دست و پاها در ظرفى مناسب بكار رفته است. تصور كنيد در وان يا ظرفى حاوى آب گرم يك قورى چاى يا مشتى گياه كه در كيسه اي پارچه اي قرار گرفته است ريخته و بعد از مناسب شدن حرارت ، بدن يا دست و پاى خود را وارد آن مينماييد. البته امروز ميخواهم حمامى از چاى را براى لطافت و آرامش پوست پاهيتان خدمتتان معرفى كنم كه بسيار بسيار ساده تهيه ميگردد:

مواد لازم برای حمام چای

  1. دو قاشق غذاخورى گياه چاى سبز خشک
  2. يك قاشق عذاخورى گل سرخ خشك
  3. يك قورى آب جوش نيم ليترى
  4. يك تشت فلزى يا پلاستيكى مناسب
  5. يك عددكرم مرطوب كننده پا يا بدن
مقالات مشابه :   ماسک بادام و چای سبز ضد آكنه ، ضد پيری و ضد خستگی پوست

حمام چاى يا bathing in tea چیست؟

نحوه استفاده از حمام چای

چاى سبز و گل سرخ را وارد قورى آب جوش نموده ٥ دقيقه صبر كنيد در اين مدت مواد آنتى اكسيدان پلى فنلى و التيام بخش گياهان آزاد ميگردد ، حال محتويات قورى را بصورت كامل وارد تشت نموده و با آب ولرم آن را پر كنيد ( صبر كنيد تا حرارت آب كاهش يابد). حال پاى خود را وارد این حمام چای نموده و به آرامى و بمدت ٥-٧ دقيقه ماساژ دهيد. سپس پاهايتان را از حمام چای خارج نموده با حوله ايى نرم خشک كنيد و پس از ٣ دقيقه از كرم مرطوب كننده استفاده نماييد. همين تركيب را ميتوانيد در وان براى كل بدن نيز بكار بگيريد. البته پيشنهاد ميكنم حتما از تركيب چاى فوق نيز فنجانى بنوشيد و از منافع زيبايى آن بهره مند شويد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا