کازمتیک خوراکی

ماسک بادام و چای سبز ضد آكنه ، ضد پيری و ضد خستگی پوست

کلمات کلیدی: ماسک بادام و چای سبز, ضد آکنه, ضد پیری, ضد خستگی پوست, ادیبل کازمتیکس, بهبود زیبایی ظاهری, بادام درختی, ماسک ضد آکنه, مهم‌ترین قندهای عسل .

ادیبل کازمتیکس اقلام ساخته شده ای است که برای مصرف موضعی استفاده شده و همچنین قابل خوردن هستند. به علاوه غذاها و مکمل های غنی شده ای به طور خاص هستند که برای بهبود زیبایی ظاهری شخص در هنگامی که میل می شوند، طراحی می گردند.

مواد لازم جهت ساخت ماسک بادام و چای سبز

  1. دو قاشق غذاخوري بادام درختی پودر شده ( مى توانيد توسط دسته هاون در هاون پودر نماييد يا اينكه توسط يک مخلوط كن بادام را پودر كنيد بهتر است كاملا پودر گردد)
  2. ١عدد چاي سبز كيسه ای
  3. يک قاشق غذا خوري عسل
  4. يک فنجان كوچک آب داغ

طرز تهيه ماسک ضد آکنه

  1. ابتدا چای سبز كيسه ای را وارد فنجان آب داغ نموده و دو الي سه دقيقه صبر نماييد تا محتويات مورد نظر از كيسه وارد فنجان گردد، حال كيسه را خارج نماييد.
  2.  در يک كاسه تميز كوچک پودر بادام را وارد نموده و به آرامى عسل را به آن بيافزاييد تا خميري يكنواخت حاصل گردد.
  3. محتويات خنک شده فنجان چای سبز را به مخلوط پودر بادام و عسل اضافه كنيد و تا زمان ايجاد يكنواختی مطلوب آن به آرامى بهم بزنيد.

حال ماسک تان آماده است از اين ماسک هم در صورت تمايل می توانيد كمى ميل كنيد و هم اينكه مى توانيد آن را بر روي صورتتان قرار دهيد.

نحوه مصرف ماسک ضد آکنه خوراکی بر روی صورت

ماسک را بر روي صورت و گردنتان قرار داده و به مدت ١٥ دقيقه صبر نماييد حال صورتتان را با آب ولرم شستشو داده و با يک حوله نرم خشک نماييد.

مقالات مشابه :   نوشیدنی ضد استرس و ضد پیری و پیر پوستی حاوی گوجه فرنگی ، رزماری و اسفناج

فوايد ماسک ادیبل کازمتیک ضد آکنه

بادام سرشار از انواع ويتامين املاح و اسيدهاي آمينه است و به علاوه دارای ويتامين اف نيز مى باشد. اين ماده مغذی به افزايش رطوبت پوست ، كاهش چروک ، آكنه و اثرات مضر آفتاب كمک شايانى مى نمايد.

چای سبز به دلیل داشتن کاتچین داراي اثرات ضدسرطان و آنتی‌اکسیدان ، خواص ضد التهابی ، ضد راديكال های آزاد و ضد پيری است، اثرات آنتي اكسيدانی چای سبز نسبت به آنتی‌اکسیدان‌های معروفی چون ویتامین‌های C و E بسیار قوی‌تر است. میزان آنتی اکسیدان‌های موجود در اين چاي ۱۰۰ برابر تاثیرگذارتر از ویتامین C و ۲۵ برابر تاثیرگذارتر از ویتامین E است.

پلي فنل های Camellia sinensis مشتق شده از چای سبز سبب مهار MMP-1, MMP-2, MMP-3, MMP-7 and MMP-9 مي گردند و در درمان پير پوستی ناشي از بيش تابش آفتاب نقش دارند.

عسل دارای انواع پروتئین، اسیدهای آمینه ، اسیدهای آلی مثل اسید فرمیک و مشتقات کلروفیل و مقداری آنزیم و رایحه‌های معطر است. عسل يک فرآورده ضد چروک ، ضد پيری و ضد استرس براي پوست های خسته و آسيب ديده است. عسل دارای خواص ترميمی در مصرف موضعی است.

مهم‌ترین قندهای عسل فروکتوز، گلوکز و ساکاروز هستند. هر چند تعدادی از ویتامین‌های اصلی در عسل وجود دارند، اما مقدار آن‌ها قابل توجه نیست. میزان املاح معدنی در انواع مختلف عسل متفاوت است و عسل‌های تیره املاح معدنی بیشتری دارند که مهم‌ترین آن‌ها کلسیم، پتاسیم، سدیم، منگنز، آهن، مس، فسفر، منیزیم و گوگرد است.

✍️ دکتر محمد بقایی

edited by artan akheri
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا