تـونر پوست ١

تونر ، ویتامین ث ، تغذیه پوست، پاکسازی، رادیکال های آزاد، بازسازی پوست، آنتی اکسیدان، ضد پیری، ضد چروک.

کلمات کلیدی : تونر ، ویتامین ث ، تغذیه پوست، پاکسازی، رادیکال های آزاد، بازسازی پوست، آنتی اکسیدان، ضد پیری، ضد چروک.

“”تونری سرشار از ویتامین ث و املاح که منجر به تقویت و تغذیه پوست می گردد.””

تونر ها نوعی محصولات پاک کننده صورت هستند که ضمن پاکسازی ملایم صورت ، در اکثر مواقع موجب تقویت و بازسازی پوست نیز می شوند. تونرهای گیاهی علاوه بر تمیزی پوست موجب طراوت و شادابی آن نیز می گردند. تونرها مواد آلاینده ، ذرات معلق و رادیکال های آزاد را بخوبی از پوست می زدایند و لایه نازکی از لطافت را باقی می گذارند.

تونر ، ویتامین ث ، تغذیه پوست، پاکسازی، رادیکال های آزاد، بازسازی پوست، آنتی اکسیدان، ضد پیری، ضد چروک.لیمو جزء مرکبات و سرشار از ویتامین C است. و علاوه بر این ویتامین ، حاوی کلسیم، پتاسیم، پکتین، و مقداری کمی ویتامین A، فسفر، آهن، و منیزیوم است. لیمو یک ضد باکتری و ضد عفونی کننده طبیعی است.مقدار بالای آنتی‌اکسیدان‌ های موجود در لیمو باعث می‌شود این میوه‌ی پرخاصیت با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند. وجود مقادیر زیاد ویتامین C در لیمو باعث می‌شود تت این ماده گزینه مناسبی برای لابه برداری خفیف و جوان سازی پوست باشد و به عنوان یک ماده ضد پیری و ضد چروک استفاده شده و بخوبی می تواند موجب زیبایی و سلامت پوست گردد.

تونر ، ویتامین ث ، تغذیه پوست، پاکسازی، رادیکال های آزاد، بازسازی پوست، آنتی اکسیدان، ضد پیری، ضد چروک.روغن آووکادو حاوی حدوداً ۴٢٪‏ آن را اولئیک اسید ،٢٣.۶۶٪‏ آن را پالمتیک اسید و ١٣.۴۶٪‏ لینولئیک اسید ، ٨.٨٨٪‏ دوکوزادیئِنوئیک اسید ،٣.۵٨٪‏ پالمیتولئیک اسید و ١.۶٪‏ لینولنیک اسید و ١.٢٩ ٪‏ ایکوزِنوئیک اسید است و ٠.٣٣٪‏ آن را نیز میریستیک اسید تشکیل می دهد. نتایج حاصل از تحقیقات نشان داده است که این روغن منبع سرشاری از اولئیک اسید و اسیدهای چرب اساسی دیگر است . وقتی این روغن در محصولات موضعی بکار برده می شود سبب افزایش ساخت کلاژن و کاهش تعداد سلولهای ملتهب در طی پروسه ترمیم زخم می گردد. روغن آووکادو حاوی بتاکاروتن، پروتئین ، لستین ، فتی اسیدها ، ویتامین آ و ایی است که سبب مرطوب نمودن پوست و محافظت از آن در برابر آسیب های ناشی از بیش تابش اشعه ماوراء بنفش می گردد.

عسل به طور کلی یک ترکیب محلول در آب بسیار غلیظ قندی است. مهم‌ترین قندهای عسل فروکتوز، گلوکز و ساکاروز هستند. هر چند تعدادی از ویتامین‌های اصلی در عسل وجود دارند، اما مقدار آن‌ها قابل توجه نیست. میزان املاح معدنی در انواع مختلف عسل متفاوت است و عسل‌های تیره املاح معدنی بیشتری دارند که مهم‌ترین آن‌ها کلسیم، پتاسیم، سدیم، منگنز، آهن، مس، فسفر، منیزیم و گوگرد است.

فرآورده ضد چروک ، ضد پیری و ضد استرس برای پوستهای خسته و آسیب دیده است. عسل دارای انواع پروتئین، اسیدهای آمینه، اسیدهای آلی مثل اسید فرمیک و مشتقات کلروفیل و مقداری آنزیم و رایحه‌های معطر است. عسل یک فرآورده ضد چروک ، ضد پیری و ضد استرس برای پوستهای خسته و آسیب دیده است. عسل دارای خواص ترمیمی در مصرف موضعی است.

✔️ مواد لازم و طرز تهیه :

  1. قاشق غذاخوری روغن آووکادو
  2. یک چهارم قاشق چایخوری آب لیموی تازه
  3. یک قاشق سوپخوری عسل طبیعی

آب لیمو را در عسل حل نموده و سپس روغن را به آن افزوده و بخوبی هم بزنید، حال تونرتان آماده است.
قبل از مصرف خوب به هم بزنید، تونر را بر روی پوستتان به آرامی مالیده و سه دقیقه به این عمل ادامه دهید سپس تونر را به مدت ٧ دقیقه بر روی پوست باقی بگذاریدو بعد با آب ولرم اقدام به شستشو نمایید و سپس با یک حوله بسیار نرم خشک نمایید.

✍️ دکتر محمد بقایی
دکترداروساز و پژوهشگر صنعت کازمتیک
مشاور اداره کل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو

edited by artan akheri
Picture of دکتر محمد بقایی

دکتر محمد بقایی

دکتر داروساز و پژوهشگر صنعت کازمتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط